Otrzymałeś odmowę wypłaty odszkodowania lub zostało ono wypłacone twoim zdaniem w nieadekwatnej wysokości? Nie wystarczyło na naprawdę szkody? Jak najbardziej masz możliwość odwołania się od decyzji zakładu ubezpieczeń.
Na odwołanie się od decyzji towarzystwa ubezpieczeniowego masz dużo czasu – zgodnie z art. 819 § 1 kodeksu cywilnego aż 3 lata. Istnieją jednak wyjątki od tej reguły. Jeśli dana szkoda wynikała z czynu niedozwolonego, to na odwołanie się masz aż 10 lat, natomiast zgodnie z art. 442 kodeksu cywilnego, jeśli szkoda jest wynikiem przestępstwa, to przedawnia się dopiero po 20 latach. Sugerujemy jednak złożenie odwołania najszybciej, jak będzie to możliwe – o ile zostanie ono napisane profesjonalnie. Z czasem możesz zapomnieć o pewnych szczegółach związanych ze szkodą, a też sama szkoda może się rozszerzyć i wówczas aby ją zlikwidować, trzeba będzie ponieść wyższe koszty. TU może nie pokryć całości argumentując, że nie doszło do nich w wyniku zdarzenia.
Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym określa, w jakiej formie może zostać złożone odwołanie od decyzji ubezpieczyciela:
Przede wszystkim w treści odwołania powołaj się na wyżej wskazaną Ustawę z 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji. Żeby twoje działanie przyniosło jakikolwiek efekt, musi być przygotowane profesjonalnie. Zawarcie w nim wyłącznie informacji, że nie zgadzasz się z decyzją zakładu ubezpieczeń oczywiście nie wystarczy. W swoim odwołaniu musisz zawrzeć:
To, co powinieneś zawrzeć w uzasadnieniu, uzależnione jest od danej sprawy. Musisz udokumentować zakładowi ubezpieczeń swoje odwołanie. Opinia, że wysokość odszkodowania jest niewystarczająca, to zbyt mało. Przykładowe dokumenty, które możesz wykorzystać:
Jednak miej na uwadze to, że nawet opinia rzeczoznawcy, nie jest dla zakładu ubezpieczeń wiążąca. Towarzystwo ubezpieczeniowe musi odpowiedzieć na odwołanie w ciągu 30 dni od dnia zgłoszenia szkody lub w ciągu 60 dni w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych. Jeśli jednak zakład ubezpieczeń nie odpowie w ciągu 30 dni, to musi uzasadnić, z czego wynika opóźnienie i wskazać przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji. W przypadku, gdy TU nie dotrzyma terminu lub nie odpowie na odwołanie, reklamacja zostaje uznana za zaakceptowaną. W odpowiedzi od TU musi się znaleźć pouczenie o tym, w jaki sposób możesz dochodzić swoich racji. Możesz wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego, skierować sprawę do sądu lub skorzystać z instytucji mediacji lub sądu polubownego.
Jak widzisz, bez względu na to, jakie złożysz odwołanie i w jaki sposób je uzasadnisz, nie jest powiedziane, że reklamacja zostanie pozytywnie rozpatrzona. Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy w uzyskaniu dopłaty do odszkodowania, to zgłoś się do nas. Przeanalizujemy dokumenty i być może pozyskamy dla ciebie dopłatę do odszkodowania.
Boisz się, że to skomplikowany proces? Że zajmie on dużo czasu i będzie wymagać od Ciebie skompletowania wielu różnych dokumentów? Nic bardzie mylnego. Sprzedaż szkody to po Twojej stronie...
W 2020 roku, zgodnie z raportem Komendy Głównej Policji, 2 015 wypadków drogowych spowodowanych zostało przez uczestników ruchu będących pod wpływem alkoholu. W tym aż 1 656 z nich...
Twoje auto zostało uszkodzone na parkingu, ale dzięki monitoringowi bądź świadkom znasz numer rejestracyjny sprawcy kolizji? A może stałeś na światłach, gdy motocyklista wyminął Cię, urwał przy tym lusterko...
W wyniku wypadku Twój samochód nie nadaje się do naprawy i w zasadzie można byłoby go zezłomować lub sprzedać na części? Zastanawiasz się jednak, jak zinterpretuje to Twój ubezpieczyciel?...
Jeżeli jesteśmy poszkodowani w wypadku lub stłuczce i nasze auto uległo zniszczeniu, ubezpieczyciel sprawcy zdarzenia zobowiązany jest do likwidacji powstałej szkody. Nie zawsze musimy decydować się jednak na jej...
"*" oznacza pola wymagane