Odkup szkody – jak to działa? Czy jest bezpieczne?

Ubezpieczyciel zaniżył Twoim zdaniem wysokość należnego Ci odszkodowania? Odkup roszczenia może być rozwiązaniem właśnie dla Ciebie! Szczególnie, jeśli nie możesz czekać na pieniądze lub nie chcesz walczyć o nie w sądzie.

Odkup szkody

Czym jest odkup szkody?

Zgodnie z art. 509-517 Kodeksu Cywilnego masz prawo przekazać własność do swoich roszczeń osobie trzeciej. W przypadku gdy towarzystwo ubezpieczeń nie doszacowało Twoich strat i wypłaciło zaniżone świadczenie, odkup szkody będzie rozwiązaniem, które pozwoli Ci otrzymać w krótkim czasie dodatkowe środki na podstawie cesji wierzytelności. Ta niezwykle prosta procedura pozwoli Ci uniknąć konieczności nie zawsze łatwego i szybkiego dochodzenia swoich praw przed sądem. Znacząco skróci ona również czas oczekiwania na wypłatę dopłaty. Co istotne, aby móc skorzystać z tego rozwiązania, od dnia wydania ostatecznej decyzji przez ubezpieczyciela nie może minąć więcej niż trzy lata. Poza tym należy pamiętać, że szkodę można sprzedać tylko raz.

Czym jest cesja wierzytelności przy odkupie szkody?

Jest ona umową cywilnoprawną, która polega na przeniesieniu wierzytelności, tj. roszczenia o dopłatę do zaniżonego świadczenia wypłaconego przez TU, na inną osobę fizyczną lub prawną. W jej efekcie poszkodowany otrzymuje od osoby trzeciej, której odsprzedał wierzytelność, uzgodnione wynagrodzenie. Sama cesja może dotyczyć wyłącznie uszczerbków w majątku. Zawarcie umowy jest więc możliwe tylko wtedy, gdy świadczenie wypłacone zostało w związku ze szkodą w samochodzie bądź innym majątku, który uległ zniszczeniu w wyniku wypadku.

Jeżeli nie jesteś już właścicielem samochodu, który brał udział w zdarzeniu, również możesz skorzystać z rozwiązania, jakim jest sprzedaż szkody. Niezbędne będzie tylko przedstawienie umowy sprzedaży auta.

Jak przebiega procedura odkupu szkody?

Jak już wcześniej wspomnieliśmy jest to naprawdę prosty i szybki proces. Jeśli zdecydujesz się sprzedać wierzytelność Funduszowi Odszkodowań Komunikacyjnych, wystarczy, że skontaktujesz się z nami i określisz sytuację, w której się znajdujesz. My poprosimy Cię o przekazanie dokumentów związanych ze sprawą, tj. decyzji ubezpieczyciela oraz kosztorysu naprawy. Później nasi eksperci przeprowadzą ustalenia, jak wysokie powinno być świadczenie. Na podstawie tych ustaleń przygotujemy umowę cesji wierzytelności. Po jej podpisaniu w ciągu 7 dni otrzymasz uzgodnioną z nami kwotę. Pamiętaj, że Twoje wynagrodzenie w żadnym stopniu nie zależy od wyniku negocjacji z ubezpieczycielem bądź sprawy sądowej, którą być może skierujemy przeciw TU. Nie zależy ono także od tego, czy w ogóle uda nam się pozytywnie zakończyć sprawę.

Co po podpisaniu cesji?

W większości przypadków po otrzymaniu od nas przelewu możesz uznać temat za zamknięty i skupić się na naprawie skutków zdarzenia za wreszcie adekwatną do nich sumę. Jedynie przy rozliczaniu zeznania rocznego PIT będziesz musiał uwzględnić dane z PIT-11, który do Ciebie prześlemy do końca lutego następnego roku kalendarzowego. Zaliczkę na podatek zapłacimy oczywiście my.

W bardziej skomplikowanych sprawach może zdarzyć się, że sąd, do którego skierujemy sprawę przeciwko TU, wezwie Cię na rozprawę w roli świadka. Są to jednak niezwykle rzadkie przypadki, a Twoją jedyną powinnością będzie stawienie się przed sądem w określonym terminie i złożenie zeznań zgodnie z prawdą.

Czy warto zdecydować się na odkup szkody?

Jeżeli zdecydujesz się ją sprzedać i w Twoim przypadku odkup szkody będzie rzeczywiście możliwy, skracasz czas, który musiałbyś przeznaczyć na negocjacje z ubezpieczycielem lub skierowanie sprawy do sądu, do tak naprawdę około 7 dni. Z reguły analizy sytuacji dokonujemy w ciągu jednego dnia roboczego, a po podpisaniu cesji pieniądze powinny zostać zaksięgowane na Twoim koncie maksymalnie w ciągu tygodnia. Najważniejsze jest jednak to, że ustalona w umowie kwota, zostanie przekazana Ci bez względu na to, czy rzeczywiście uzyskamy cokolwiek od ubezpieczyciela.

Odkup szkody to szybki i prosty sposób na otrzymanie należnej Ci kwoty!

Formularz kontaktowy
Wypełnij formularz. Przeprowadzimy ekspertyzę wstępną i skontaktujemy się z Tobą.
  • Skorzystaj z formularza i dowiedz się jaka może być wysokość twojej dopłaty. Decyzja o wypłacie w dni robocze w ciągu 24 godzin!
  • Możesz dołączyć kosztorys lub kalkulację oraz decyzję ubezpieczyciela – dzięki temu otrzymasz wycenę szybciej. Jeśli nie masz tych dokumentów skontaktujemy się z tobą i pomożemy je uzyskać.
    Przeciągnij pliki tutaj albo
  • Zero spamu - Twój numer jest bezpieczny
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Tagi
Podobne artykuły
Podatek od dopłaty do odszkodowania

Podatek dochodowy od dopłaty do odszkodowania

Korzystając z pomocy naszej firmy, możesz otrzymać dopłatę do odszkodowania. Pamiętaj, że od uzyskanych w ten sposób środków należy zapłacić podatek. Kto go zapłaci i w jakiej wysokości dowiesz...

dowiedz się więcej
Rzetelna firma
Opinie o Polisa Plus na Opineo.pl
Wyślij swój numer – oddzwonimy niezwłocznie lub zadzwoń: 781 000 781
  • Zero spamu - Twój numer jest bezpieczny
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.